Aktivita vhodná pro výuku literatury, politologie, resp. státu a práva nebo hudební výchovy se zabývá fenoménem hymny jako symbolického nositele státních nebo „národních“ hodnot. Žáci analyzují a srovnají dvě sloky písně Kde domov můj a promyslí, proč se ta první stala státní hymnou ČR. Zamyslí se nad otázkou, komu může být „země česká“ domovem, navrhnou alternativní píseň jako hymnu a svůj návrh vyargumentují. V rozšířené verzi srovnají témata a motivy české hymny a hymen USA, Francie a Ruska, uvědomí si, jakou roli hrají při volbě symbolické písně historické okolnosti.
Aktivita Moniky Stehlíkové
Průřezová témata:
Výchova demokratického občana, multikulturní výchova, osobnostně sociální výchova
Doporučený věk:
12 - 19
Délka:
V závislosti na vybrané verzi 1 – 3 hodiny
Pomůcky:
PL, přístup k internetu, sluchátka a chytrý telefon
Příloha | Velikost |
---|---|
Kde domov můj_metodika | 1.19 MB |
Kde domov můj_PL1 | 1.21 MB |
Kde domov můj_PL2 | 1.18 MB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.