Jaké je správné řešení? Utéct, nebo zůstat?
Ponořte se do silného příběhu o odvaze, strachu a rozhodnutích, která mohou změnit život. Dvě varianty interaktivní lekce – s filmovou projekcí nebo bez – vám umožní prozkoumat téma útěku z různých úhlů pohledu.
Anotace:
Tato metodika propojuje filmovou projekci, literární rozbor a interaktivní aktivity k tématu útěku, všímavosti a společenské odpovědnosti. Žáci nejprve projdou reflexí na téma útěku, poté individuálně absolvují gamebook simulující rozhodování pod tlakem (opravdu jen vzdáleně). Po zhlédnutí filmu analyzují jeho dopady a srovnávají je s literární předlohou. V navazující lekci se zaměří na rozvoj všímavosti a aktivní zapojení do situací vyžadujících reakci.
Cíle:
• Rozvinout schopnost kriticky přemýšlet o tématu útěku jako řešení problému.
• Posílit empatii a všímavost k potřebám ostatních.
• Podpořit žáky v hledání vlastních postojů k obtížným situacím.
Klíčová slova:
útěk, šikana, důvěra, všímavost, osobní odpovědnost, etické rozhodování
Klíčové kompetence:
• Kompetence k řešení problémů (hledání možností, jak se zachovat v krizové situaci)
• Sociální a personální kompetence (vnímání emocí druhých, odpovědné jednání)
• Občanská kompetence (aktivní přístup ke spravedlnosti a odpovědnosti)
• Kompetence komunikativní (reflexe zkušeností, argumentace v diskuzi)
Doporučený věk:
9 -12 let
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() | 348.56 KB |
![]() | 190.94 KB |
![]() | 3.47 MB |
![]() | 177.29 KB |
![]() | 3.47 MB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.