Metodika Moniky Stehlíkové: Aktivitu lze realizovat v předmětech: filosofie, etika, psychologie, sociologie, dějiny literatury.
Aktivita velmi stručně představuje pragmatismus jako myšlenkový směr a prostřednictvím zamyšlení nad dvěma literárními texty (mikropovídka Istvána Örkényho a apokryf Karla Čapka) se soustřeďuje na absolutní a relativní pravdu jako filosofickou kategorii.
Anotace:
Aktivitu lze realizovat v předmětech: filosofie, etika, psychologie, sociologie, dějiny literatury.
Aktivita velmi stručně představuje pragmatismus jako myšlenkový směr a prostřednictvím zamyšlení nad dvěma literárními texty (mikropovídka Istvána Örkényho a apokryf Karla Čapka) se soustřeďuje na absolutní a relativní pravdu jako filosofickou kategorii. Žáci se zamyslí také nad vlastní zkušeností s vnímáním a definováním „pravdy“ a uvědomí si, že jde o komplikovanou a relativní kategorii velmi často závislou na úhlu pohledu. Aktivita se nezabývá laickým výkladem slova pragmatismus ve smyslu účelové přizpůsobivosti.
Klíčová slova:
Pragmatismus, pravda absolutní a relativní, užitečnost, pravda vs. víra, Karel Čapek
Doporučený věk:
14+, ideálně 3. – 4. ročník SŠ
Délka:
1 – 3 vyučovací hodiny včetně práce doma, celou aktivitu je možné zadat jako domácí práci
Příloha | Velikost |
---|---|
Pragmatismus - metodika | 729.87 KB |
Pragmatismus PL 1 | 607.16 KB |
Pragmatismus PL 2 | 835.5 KB |
Pragmatismus PL 3 | 803.27 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.
Komentáře
OBN Pragmatismus
bezva