Žáci prostřednictvím aktivity rozebírají článek Apoleny Rychlíkové, který se zabývá analýzou situace utonutí dvou vietnamských chlapců. Vyjadřují se k zobecňujícím hodnotícím soudům autorky, k relevanci užitých zdrojů. Aktivita může navazovat na aktivitu Stereotypy.
Aktivita je určena pro žáky SŠ, ideálně do hodin ZSV, popř. mediální výchovy.
Klíčová slova:
stereotypy, předsudky
Průřezová témata:
mediální výchova, sociální a osobnostní výchova
Doporučený věk:
14+
Délka:
90 min.
V rámci reflexe je dobré vysvětlit, že stereotypy o nějaké skupině jsou často motivované příslušností do jiné, konkurenční skupiny, je to motivováno rozlišením my a oni. Rozlišení na my a oni je úplně bazální (minimal group effect); Robber’s Cave experiment.
Příloha | Velikost |
---|---|
Pracovní list | 586.67 KB |
Metodika | 546.93 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.