Metodika od Josefa Märce, která vznikla v rámci Festivalu svobody: https://www.festivalsvobody.cz/naskolach/
Anotace:
Výukový blok (v optimálním případě dvouhodinový) je koncipován tak, že bude zařazen do výuky v listopadu 2019, případně také v dalších letech ve vyšších ročnících základní školy, v libovolném ročníku střední školy. Předpokládá, že žáci pracují s rozmanitými zdroji a mají přístup k internetu. Velmi vhodná je spolupráce dějepisu s dalšími předměty, především v rámci VO Člověk a společnost, která je téměř nutná.
Nevyžaduje přímé znalosti o období vývoje české společnosti po roce 1945. Na základě probrání událostí konce roku 1989 a dalšího vývoje, lze retrográdně objasnit některé znaky tzv. komunistického režimu v Československu. Tyto znaky může vyučující objasňovat způsobem, který vyhovuje zvyklostem školního zařízení a především žákům. Cílem je seznámit žáky s očekáváními, která měli lidé v roce 1989 od nastávající politické změny. Žáci diskutují, nakolik se očekávání naplnila.
Doporučený věk:
14 +
Pomůcky:
Chytrý telefon + sluchátka pro každého žáka nebo tablet či počítač
Délka:
90 minut
DALŠÍ METODIKY K VÝROČÍ SVOBODY:
TÉMA EKONOMICKÉ TRANSFORMACE: https://www.obcankari.cz/edukacni-material-ekonomicka-transformace
TÉMA: PŘÍČINY, POČÁTEKY A PRŮBĚH ROZPADU VÝCHODNÍHO BLOKU: https://www.obcankari.cz/edukacni-material-rok-zazraku-1989-priciny-poca...
Příloha | Velikost |
---|---|
Metodika pro učitele - Co chceme | 1.15 MB |
Pracovní list - Co chceme | 865.61 KB |
PPT 1 FOTOGRAFIE | 7.51 MB |
FOTO 1 | 273.39 KB |
FOTO 2 | 234.05 KB |
FOTO 3 | 217.34 KB |
FOTO 4 | 256.16 KB |
FOTO 5 | 254.95 KB |
FOTO 6 | 211.52 KB |
FOTO 7 | 222.37 KB |
FOTO 8 | 209.82 KB |
PPT 2 GRAFY | 6.74 MB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.