Anotace:
Lekce se zaměřuje na koncept symbolických světů. Určitě se Vám někdy stalo, že jste se dostali do hádky o politickém kandidátovi, umělci nebo klidně jen filmu. Pokud hádka měla dlouhého trvání a váš spoluhádající se vás nesnažil urazit, ale přesvědčit o vašem omylu. Je možné, že jste prostě jen obývali jiné symbolické světy, reprezentované jinými hodnotami, jinými pocity ze stejných jevů. Ano. Přesně o tom, je naše lekce. O tvorbě společných i vlastních symbolických světů, které mají tu sílu, že vypadají jako realita. Pojďte se s námi a vašimi žáky vydat za dobrodružstvím, za objevováním takových světů.
Pomocí proměny vnímání původního obyvatelstva amerického kontinentu Evropany si ukážeme, že nejde tak ani o pozorovaného, jako pozorujícího. Žáci si osvojí i další pojem z oblasti sociologie, a tím je sociální konstrukt. Prosím upravte si zadání tak, abyste zvládli i případnou diskuzi.
Cíle:
• Vést k respektu k jinakostí / k jiným symbolickým světům, ale k sobě samým
• Pochopit koncept sociálního konstruktu a symbolických světů.
• Analyzovat, jak obraz indiána slouží jako zrcadlo pro projekce a symbolická vyprávění v naší společnosti.
• Diskutovat historické i současné příklady, kdy indiáni byli vnímáni jako utopická nebo dystopická společnost.
Samostudium pro učitele:
Mgr. Zuzana Kostićová – Mytická utopie ekologického indiána
https://www.youtube.com/watch?v=7DJaY1NGWBk
Anotace: Indián je v západní kultuře často zobrazován jako harmonický ochránce přírody, duchovní vůdce a „ušlechtilý divoch“. Odkud tento obraz pochází? A odpovídá realitě?
zdroj obrázku: https://www.latinska-amerika.cz/rady/inkove-indiani-zvyky-tradice
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() | 480.81 KB |
![]() | 325.71 KB |
![]() | 335.21 KB |
![]() | 944.89 KB |
![]() | 7.59 MB |
![]() | 120.54 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.