Metodika Moniky Stehlíkové: Aktivitu lze využít při výuce středověké literatury v českém jazyce, v občanské výchově a ZSV v rámci etiky či středověké filosofie, v dějepise a v hodinách určených osobnostně sociálnímu rozvoji.
Ukázka žákovských projektů:
Aktivitu lze využít při výuce středověké literatury v českém jazyce, v občanské výchově a ZSV v rámci etiky či středověké filosofie, v dějepise a v hodinách určených osobnostně sociálnímu rozvoji. Jejím prostřednictvím se žáci seznámí s křesťanským konceptem sedmi hlavních hříchů jako zásadního principu etiky středověkého člověka, porovnají je s vlastními osobními zkušenostmi mravních pokušení či selhání, zamyslí se nad podobností etického systému středověkého a současného člověka, prokáží schopnost spolupracovat ve skupině, zobecňovat osobní zkušenost, pracovat se symbolem, resp. alegorií a personifikací.
Klíčová slova:
Hřích, provinění, etika, morálka, křesťanství, alegorie, personifikace, symbol, Dante
Průřezová témata:
OSV, Myšlení v evropských a globálních souvislostech
Doporučený věk:
12 – 19 let
Délka:
Minimální verze 2 – 3 hodiny, délka je závislá na velikosti třídy i na ochotě učitele dát dětem čas a prostor. Rozšířená verze zahrnuje i skupinový projekt.
Příloha | Velikost |
---|---|
Sedm hlavních hříchů - metodika | 743.28 KB |
Sedm hlavních hříchů - PL1 i 2 | 871.82 KB |
PDF (convert to PPT - výkladová prezentace) nelze vzhledem k velikosti nahrát ve formátu PPT | 4.15 MB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.