Metodika Moniky Stehlíkové
Aktivitu lze použít v hodinách dějin filosofie, v dějepise, v sociologii a v ekonomii. Žáci prozkoumají obsah a podoby Písně práce a Internacionály a interpretují shodné a rozdílné motivy a akcenty.
Anotace:
Aktivitu lze použít v hodinách dějin filosofie, v dějepise, v sociologii a v ekonomii. Žáci prozkoumají obsah a podoby Písně práce a Internacionály a interpretují shodné a rozdílné motivy a akcenty. Ve výkladové části se seznámí se základní myšlenkou tzv. historického materialismu, resp. marxistické filosofie dějin postavené na myšlence o rozporu mezi výrobními silami a výrobními vztahy a s myšlenkovými proudy, které vyústily v rozdělení socialistického dělnického hnutí na sociálně reformní proud reprezentovaný sociálně demokratickými stranami a odborovými organizacemi a na proud propagující ráznou revoluční změnu (komunistické strany.).
Klíčová slova:
Filosofie dějin, Marx, materiální základna, výrobní síly, výrobní vztahy, dělnické hnutí, revoluce
Průřezová témata:
Osobnostní a sociální výchova, výchova demokratického občana, myšlení v evropských a globálních souvislostech
Doporučený věk:
15 - 19
Délka:
2 vyučovací hodiny
Příloha | Velikost |
---|---|
Marxistická filosofie dějin - metodika | 666.88 KB |
Pracovní list 1 a 2 Marxistická filosofie dějin | 1.08 MB |
PPT Marxistická filosofie dějin | 16.34 MB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.