Nabízíme Vám pracovní list Mgr. Zuzany Labudové, Ph.D. z Fakulty sociálních studií MU Brno věnovaný tématu genderově citlivé pedagogiky, který je součástí tříletého projektu „Schools of Equality – Rovnost začíná ve škole“ financovaného z Evropských strukturálních fondů (OP VVV) zaměřeného na rozvoj kompetencí pro demokratickou kulturu.
Genderově citlivé vzdělávání je založeno na individuálním přístupu, který reflektuje předchozí socializaci – jestliže víme, že pracujeme s dětmi, které do vzdělávacího zařízení nepřicházejí jako nepopsané listy, ale byly již zásadním způsobem socializovány, jednoduše musíme dosavadní výchovu reflektovat a pokusit se narušit již vzniklé stereotypní představy. Nejjednodušším způsobem je nabízení všemožných aktivit chlapcům i dívkám bez ohledu na tradiční preference a povzbuzování všech studujících, aby si vyzkoušeli i genderově netradiční činnosti. Některé z těchto aktivit Vám nabízíme prostřednictvím tohoto pracovního listu.
Přiložený materiál je zároveň dílčím výstupem z projektu Posuzování genderové stereotypnosti učebnic, který v roce 2004 zadalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Realizátorkami projektu jsou Mgr. Jana Decarli Valdrová, Dr., Mgr. Irena Smetáčková-Moravcová a PhDr. Blanka Knotková, Ph.D..
Příloha | Velikost |
---|---|
Pracovní list | 246.91 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.