Se souhlasem Katedry sociologie FSS MU Brno Vám v příloze nabízíme metodický list Mgr. Johany Kotišové, který byl vytvořen pro posluchače semináře Jak na sociolologii, sociální antropologii a genderová studia. Metodický list s využitím aktivity "Reklama jako mýtus o pivu" přibližuje pojmy kulturní sociologie, kulturní produkce a konzumerismus.
Podkladem pro práci je v tomto metodickém materiálu krátký reklamní spot o pivu. Po jeho zhlédnutí následuje série otázek a samostatná práce žáků, jejímž cílem je zkusit si analytický přístup ke kulturnímu produktu a vyzkoušet si problematizaci mediálního sdělení – podobně, jako to činí kulturní sociologie, sociologie kultury či kulturální studia. Studující popíšou, jakým způsobem se v daném kulturním produktu – reklamě – konstruuje propagovaný materiální produkt (alkoholický nápoj) a související identity a vztahy. Formulují některé zákonitosti působení reklamy – reflektují, co reklama slibuje těm, kdo si produkt zakoupí, jak se znaky a zobrazované stereotypy vztahují k propagovanému produktu atd. Tímto způsobem si nejen vyzkouší vybrané postupy sémiotické analýzy, ale rovněž posílí svoji mediální gramotnost.
Příloha | Velikost |
---|---|
Metodický list Kulturní sociologie | 252.55 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.