Návrh nového RVP ZV předkládá tuto otázku v rámci ilustrace toho, jak vzdělávat ke kritickému přístupu vůči stereotypům. Prohlédněte si metodiku Toto je můj soused. Taky máte dojem, že určitým žákům narušuje bezpečnou zónu? Obáváte se, že se stereotypy a předsudky v rámci skupinové debaty žáků během aktivity spíš prohloubí? My rozhodně ano.
Vy můžete svůj názor vyjádřit do konce května v rámci veřejné konzultace prostřednictvím dotazníku. Hledejte ho zde nahoře vpravo.
Čeho dalšího si v novém RVP v oblasti občanské výchovy můžete všimnout? Že dává ve výuce prostor zabývat se aktuálním děním. To se nám líbí! A ptáme se, bude zajištěna průběžná metodická podpora učitelům? Zprávy přece nestačí jen slyšet. Obsahují pro žáky nové pojmy a ty je třeba ukotvit. Kvůli jedné hodině týdně nelze vyrábět pracovní list, který bude za dva týdny zastaralý. My učitelé musíme oprávněně myslet na vlastní udržitelnost. Předem děkujeme!
A co dalšího vypíchneme z nového RVP? Tak třeba: líbilo by se vám, kdyby žáci zvládli následující?
Žák
vysvětlí, proč vznikla daná mezinárodní organizace (EU, NATO), a popíše, v čem je daná mezinárodní organizace unikátní
třídí dostupné základní informace o činnosti (rozhodnutích) EU a NATO a zvažuje jejich výhody a možné nevýhody pro občana ČR
analyzuje výroky o EU a/nebo NATO z veřejného prostoru a ověřuje jejich pravdivost s použitím konkrétních dat a fakt
zvažuje všechna fakta pro a proti a argumentuje, proč by Česko mělo/nemělo být členem EU a/nebo NATO
Nám by se to líbilo velmi. A kolik času při jedné hodině týdně bude trvat, než to žák zvládne?
Celkově lze říct, že RVP je jedna věc, jeho realizace věc druhá. Potřebujeme hodiny. Potřebujeme čas. Tak, jak je občanka v RVP zakotvena, však vypadá, že chápání historických souvislostí upozadí orientaci v současnosti. Posuďte sami! Čtěte zde.
Čas na vaše připomínky máte do konce května.
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.