Centrum pro demokratické učení zveřejnilo výzkumnou zprávu o žákovských parlamentech v ČR. Cílem výzkumu bylo zjistit, kolik škol s parlamentem pracuje a jak jsou s ním učitelé spokojeni. Výzkum se také věnoval tomu, co by mohlo fungování parlamentů zlepšit a jak žákovské parlamenty v českých školách podpořit. Výzkumu se zúčastnilo 1051 škol.
Z výzkumu vybíráme několik zjištění:
- Žákovský parlament má 55 % ze zkoumaných škol.
- Svůj parlament jako dobře fungující vnímá 68 % respondentů.
- Fungování žákovských parlamentů by podle respondentů mohly zlepšit kurzy pro žáky a metodické materiály.
- Je žádoucí, aby školy žákovské parlamenty měly, ale v praxi nejsou školy v tomto podporány.
Více informací poskytne výzkumná zpráva Žákovské parlamenty v České republice (CEDU, 2015).
Příloha | Velikost |
---|---|
vyzkumna_zprava_cedu_2015_zakovske_parlamenty_final.pdf | 2.83 MB |
Odkazy a reference:
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.