Seznamte se s novou metodikou pro 8. ročník ZŠ.
Semináře proběhnou:
2.12. v Tereze v Praze (Haštalská 17)
8.12. v Lipce, Brno (Kamenná 20)
Pojďte na osmáky od lesa! Jak to vypadá, když jsou lidé ve-při? Nový roční plán programu Les ve škole pro osmý ročník základních škol nabádá osmáky k řešení problémů a konfliktů – nejen v lese. Na začátku metodiky se žáci seznámí s pojmy problém a konflikt, učí se je rozpoznávat, analyzovat a hledat společné řešení. Od pojmů pak přechází ke konkrétním situacím.
Metodika vede žáky přístupnou formou k občanské aktivitě. Učí se rozpoznávat konflikty ve svém okolí, formulovat postoje všech znepřátelených stran a navrhovat řešení (nejen ekologických) problémů. Jinými slovy, žáci nejprve zmapují problém a zjišťují názory různých skupin – potenciální názorové strany konfliktu. Na základě toho, co zjistí, se rozhodnou, jak kreativně podpořit řešení konfliktní situace. Stanoví si cíl a naplánují, jak k němu dojít.
Dostanete certifikát o absolvování semináře – seminář je akreditován MŠMT
Přihlaste se ZDE
Výsledky práce s ročním plánem vychází z doporučených očekávaných výstupů pro průřezové téma Environmentální výchova vytvořené k RVP pro ZV.
A co na novou metodiku říkají učitelé? „Metodika mi dala kvalitní know-how ve velmi důležité oblasti; domnívám se, že pro život člověka snad nejdůležitější; a tou je komunikace. Postrádal jsem dosud kvalitní didaktický materiál, který by se věnoval tématu konfliktu a komunikace s potenciálem oslovit žáky. Nepochybně přínosné též je, že učiteli dává do rukou nástroj, který žáky může vést k jednání s konkrétním dopadem. A právě to považuji za nejdůležitější, protože se tak dostáváme do situace, kdy se věci ve škole nedělají „jen jako", ale žáci se stávají aktivní součástí společenství a mohou zakusit, jaké to je "něco udělat", něco, co má reálný dopad“, říká pan učitel Sedláček ze ZŠ Vsetín, Rokytnice.
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.