Kde domov můj?

Aktivita vhodná pro výuku literatury, politologie, resp. státu a práva nebo hudební výchovy se zabývá fenoménem hymny jako symbolického nositele státních nebo „národních“ hodnot. Žáci analyzují a srovnají dvě sloky písně Kde domov můj a promyslí, proč se ta první stala státní hymnou ČR. Zamyslí se nad otázkou, komu může být „země česká“ domovem, navrhnou alternativní píseň jako hymnu a svůj návrh vyargumentují. V rozšířené verzi srovnají témata a motivy české hymny a hymen USA, Francie a Ruska, uvědomí si, jakou roli hrají při volbě symbolické písně historické okolnosti.

Aktivita Moniky Stehlíkové

Průřezová témata:

Výchova demokratického občana, multikulturní výchova, osobnostně sociální výchova

Doporučený věk:

12 - 19

Délka:

V závislosti na vybrané verzi 1 – 3 hodiny

Pomůcky:

PL, přístup k internetu, sluchátka a chytrý telefon

 

PřílohaVelikost
PDF icon Kde domov můj_metodika1.19 MB
PDF icon Kde domov můj_PL11.21 MB
PDF icon Kde domov můj_PL21.18 MB
cc by-nc-sa

O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky