Anotace:
Žáci se během aktivity dozví, jak může v ideálním případě fungovat lobbing. Nejprve pracujeme s mediálním obrazem lobbistů jako polomafiánů, který se snažíme vyvrátit podobou lobbingu, který může politikům pomáhat, nikoli je ovládat. Navažte lekcí: https://www.obcankari.cz/edukacni-material-simulace-legislativniho-procesu
Samostudium pro učitele:
Lobbing / Mgr. Jakub Černý
https://www.youtube.com/watch?v=5W38MIlyNFM
“My jsme dnes v situaci, kdy nemáme pravidla pro lobbing a to ani pro lobbisty ani pro příjemce lobbingu, tedy pro lobbované. Privilegovanější přístup mají ti, kteří mají lepší známosti, ti, kteří mají větší vliv, protože jsou velcí zaměstnavatelé, jsou to odváděči daní, nebo jsou prostě hlasitější, jsou víc vidět. A není to proto, že by to bylo jen “brácha na bráchu”. Je to prostě proto, že mají ten přístup historicky lepší, mají větší páky, aby se někam dostávali.”
Jakub Černý je analytik a lobbista v týmu Rekonstrukce státu. Studuje doktorát na Univerzitě Karlově, kde se odborně věnuje veřejné a vzdělávací politice a podílí se na vedení příslušných kurzů. Zkušenost s veřejnou správou získal kromě studia také při práci pro Ministerstvo vnitra, na oddělení projektového řízení, a školství, kde se podílí na implementaci a datovém základu nové národní vzdělávací strategie.
Klíčová slova:
Lobbing, podpora demokracie, politologie
S přáním úspěšného a inspirativního vyučování,
Pokud Vám naše činnost dává smysl, prosím podpořte nás:
https://www.obcankari.cz/podporte-nas
Projekt je podpořený grantem Velvyslanectví USA v Praze.
Příloha | Velikost |
---|---|
Lobbing - metodika | 261.19 KB |
Lobbing - pracovní list | 297.99 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.